Donnerstag, 20. Juli 2017

Sloboda a Jašek. Nádejní třinečtí hokejisti zaujali NHL

Obaja vyrážajú na zhruba týždenné kemp do klubov, ktoré je tento rok draftovali, aby sa predviedli priamo na ľade.

"Vôbec neviem, čo mám čakať, som z toho taký nesvoj. Sám som na to zvedavý, "priznal Svoboda.

Jašek zhruba vie, načo sa má pripraviť. "Vykladal mi o tom Dávid Pastrňák, čo je môj kamarát," zmienil útočníka, havířovského odchovancov, ktorý sa tento rok presadil do tímu Bostonu a vlani v lete s Třincom na ľade trénoval.

Svoboda v utorok odletel do Edmontonu , pričom zástupcovia tamojších Oilers si ho vybrali ako 208. hráča v siedmom kole draftu.

Jašek cestuje do Vancouveru vo štvrtok. Tamojší Canucks po ňom siahli v šiestom kole, pričom bol na 174.priečke.

Svobodu prekvapilo, že prešiel vstupným výbe rom tímov NHL. "Vôbec som nič netušil. Ale mám z toho veľkú radosť. "Pripustil, že mu pomohlo, že na prelome roka chytal na svetovom šampionáte hráčov do 20 rokov. "Bolo to v Kanade, bolo tam veľa skautov a hlavných riaditeľov, všetkých."

To Lukáš Jašek tušil, že bude draftovaný. "Ale nevedel som, že práve do Vancouveru, pretože s nikým z klubu som pred tým vôbec nehovoril," podotkol. "Bolo mi ale jedno, aký tím to bude. Som veľmi rád, že to vyšlo. "

Veľmi dobre vie, že cesta do NHL je stále ešte dlhá. "Je to len prvý menšie krôčik." Pre brankára Miroslava Slobodu môže byť presadenie v NHL ešte ťažšie ako v prípade obrancov či útočníkov.Lež Sloboda si to nemyslí. "Hlavne musíte niečo vedieť, ale mať aj šťastie. A je jedno, či hráte v poli, alebo ste v bránke. Presadiť sa v NHL je vždy ťažké. "

Draft mu hlavu nijako nezamotal. "Nijako som to neočakával, nesledoval. Teraz tam idem s tým, aby som sa ukázal, aby som ich presvedčil, že urobili dobre, že si ich pozornosť zaslúžim. A určite ma to môže posunúť zase ďalej. "

Obaja mladíci pôjdu v zámorí hneď na ľad. "Preto som veľmi rád, že sme dva dni mohli byť na ľade v Třinci, v novej hale už ľad máme," pochvaľuje si Miroslav Svoboda. "S Mirkom sme sa už skĺzli, čo bolo fajn," dodal Jašek.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen